יום ד', יד’ בתמוז תשע”ט
דף הבית מרחב שכבות מקצועות הלימוד עיתון ספריה למידה בחירום חדר מורים יצירת קשר







.
מבזקי חדשות
המתן. בטעינה...
הורים ותלמידים, קהילת שרת היקרה, מחצית לימודים ראשונה הסתיימה ואנו עומדים בפתחה של מחצית שנייה שאף היא תהיה מלאת עשייה חינוכית, חברתית וערכית.

כא' בשבט, תשע"ט 27/1/19 הורים ותלמידים, קהילת שרת היקרה, מחצית לימודים ראשונה הסתיימה ואנו עומדים בפתחה של מחצית שנייה שאף היא תהיה מלאת עשייה חינוכית, חברתית וערכית. ברצוני לשתף אתכם בחלק מהפעילות העשירה אותה חווינו במהלך המחצית הראשונה. יום חלוקת התעודות מהווה ציון דרך חשוב בעשייה הלימודית והחברתית של ילדיכם ומשקף את חוזקותיו כאדם לצד תפקודו הלימודי על כל היבטיו. השנה הוספנו חלק חשוב לתעודה. כתיבת ה "ממני אליך בנימה אישית..." מדגיש את ראיית התלמיד/ה כאדם שלם על היבטיו האישיים והחברתיים, מעצים את חוזקותיו ומשקף היכרות אישית של המחנך/ת עם תלמידיו. אני מאמינה שההתבוננות בתעודה של תלמידינו הייתה אחרת וזימנה שיח מקרב ומקדם. השנה בחרנו לקיים טקס חלוקת תעודות הערכה בתחום הלימודי, החברתי וההתפתחות האישית. הטקס שנערך בהשתתפות הורים היה רגע מרגש ומעצים עבור כולנו ועבור תלמידינו בעיקר. בעיצומה של המחצית הסתיימו עבודות השיפוץ של שלב א' בקומת הקרקע והעבודות בחצר ביה"ס. שגרת ביה"ס נשמרה בזכות שיתוף הפעולה המלא בין כל באי ביה"ס וכעת תלמידינו נהנים מכיתות חדשות ומחצר מטופחת המזמנת מפגשים חברתיים ושיעורים מגוונים. טקס חניכת החצר התקיים בטו' בשבט בנוכחות נציגי החברה הכלכלית כ"ס והנהגת ההורים. במקביל, מועצת התלמידים שלנו שידרגה את מראה החצר הדרומית ע"י צביעת ספסלי העץ ושתילת פרחים וצמחים חדשים. כמנהלת חדשה בביה"ס, אחת ממטרותיי היא להכיר את תלמידי ביה"ס באמצעות שיח אישי וקבוצתי, דרכם אני לומדת על המתרחש במרחבי ביה"ס והכיתות ובעיקר מקשיבה לרחשי ליבם בכל הקשור להיותם חלק מקהילת שרת. אחת לשבועיים אני מקיימת שיח קבוצתי הנקרא "קפה מנהלת". במפגש משתתף/ת נציג/ה מכל כיתה הנבחר באופן שרירותי. לאחר סבב היכרות אנו משוחחים על נושאים החשובים להם, רעיונות ויוזמות שברצונם לקדם, נקודות חוזק של ביה"ס ונושאים שלתחושתם רצוי לשפר או לשנות. בכל מפגש אני נרגשת מחדש מיכולתם הגבוהה של תלמידינו לבטא את עצמם ואת רגשותיהם באופן בוגר ואחראי. מפגש נוסף שאני מקיימת אחת לשבועיים (לסירוגין) נקרא "שלישי אישי" ואליו מוזמנים נציגי כיתות שיש להם מכנה משותף. לדוגמא: ילדים בתנועות נוער/ ספורטאים/ מוסיקאים וכו'. בחירת נציג הכיתה נעשית בכיתה לאחר דיון בשיעור חינוך על מהות הנושא (הנושא ידוע מראש למחנך/ת) ועל תרומתו לחיי הילדים. מפגשים אלה מסייעים לי כמנהלת להכיר את תחומי העניין של התלמידים, עיסוקם בשעות הפנאי, כישוריהם והערכים בהם הם מאמינים. תענוג אמיתי! שלוש השכבות עסקו בפעילויות בתחומים חברתיים וערכיים שונים. שכבת ז' עברה בהצלחה את שלב ההשתלבות בחטיבה והצוות החינוכי מלווה את תלמידי השכבה בשינוי הפדגוגי והחברתי כאחד. יום הגיבוש השכבתי בנושא "אחדות ופיוס" כלל תחרויות היתוליות מהנות בין הכיתות ומחנכים מקדישים זמן שבועי לשיחות אישיות עם תלמידי כיתותיהם. הטיול לירושלים ולטרון תרם אף הוא לגיבוש הכיתתי והשכבתי ועבר בהצלחה רבה הודות לארגון, להדרכה ולשיתוף הפעולה בין כלל התלמידים והמורים. ליוויתי את הטיול הראשון של השכבה ובהחלט נהניתי לראותם לומדים, נהנים ורוקמים קשרים חדשים. במסגרת שבוע הסובלנות הבינלאומי צפו תלמידי שכבות ז-ח בהצגה "מול כולם" המתארת את התמודדותו של נער עם תסמונת אספרגר עם קשיים יומיומיים. בנוסף, שכבות ח-ט האזינו לסיפורה האישי של נטע ברסלר על התמודדותה עם פגיעה מוטורית בעקבות מחלה קשה. במסגרת פעילות התנדבותית ותרומה לקהילה צפתה שכבת ח' בהצגה "צו פינוי" כרקע למפגש עם מוקדי ההתנדבות. כיום 80% מתלמידי השכבה עוסקים בפעילות התנדבותית שבועית במסגרות שונות בעיר. פעילות ערכית זו מקרבת לבבות, מאפשרת מפגש אחר עם הקהילה ומחזקת את הקשרים בתוכה. במהלך שבוע זהירות בדרכים האזינו כל התלמידים להרצאת שוטרי יחידת ההדרכה בנושא רכיבת אופניים בטוחה. בשבוע הגלישה הבטוחה ברשת האזינו התלמידים להרצאה "לכודים ברשת" העוסקת בגלישה בטוחה ובהתמכרות למסכים. ההרצאה הועברה ע"י רן בראון. במסגרת שיעורי של"ח לומדים התלמידים להכיר ולהוקיר את ארצנו, לנווט, לחיות בתנאי שדה ולרכוש ידע וערכים חברתיים, דמוקרטיים ולאומיים. תלמידי שכבת ח יצאו לסיורים בנחל אלכסנדר ולגיחה בת יומיים באנדרטת הנחל במהלכה עסקו בהקמת מחנה, בישול והכנת ארוחות, משימות כיתתיות ועוד. שיאה של הגיחה היה בטקס זיכרון לחללי האנדרטה שהפיקו תלמידינו ומורי של"ח. הטקס היה מרגש ומכבד מאד. תלמידי שכבת ט' קיימו ניווט בפארק יער שוהם וסיירו בהר הרצל בירושלים. תלמידי שכבת ט' השתתפו בשיח עם מנהלי בתי ספר תיכוניים בעיר ולמדו על האפשרויות הרבות העומדות בפניהם לקראת המעבר לתיכון. יועצת השכבה שוחחה עם כלל התלמידים על קריטריונים לקבלה לתיכון ואופן קבלת החלטות מושכל ומותאם אישית. במקביל, מתקיימות פגישות אישיות עם מחנכות הכיתות ויועצת השכבה לכל המבקש זאת. במהלך המחצית השתתפו תלמידי כל השכבות בסדנאות מוסיקת ג'אז ובלוז עם נגן הגיטרה הידוע רוני פיטרסון. בסדנא מאזינים התלמידים למוסיקת ג'אז ובלוז, לומדים על גלגוליה השונים ושרים יחד עם רוני. הסדנא כולה נערכת בשפה האנגלית תוך השתתפות התלמידים בשיח ובשירה המרחיבים את הלב. כל תלמידי ומורי ביה"ס צפו במופע של ה "ווקה פיפל" בהיכל התרבות בכ"ס ונהנו מסיום חגיגי ומלא שמחה לציון סיום מחצית א'. בתחום הספורט הגענו להישגים טובים מאד ותלמידינו הוכיחו נחישות, שאיפה למצוינות ועבודת צוות יעילה. נבחרת האתלטיקה הביאה לביה"ס כבוד גדול בהישגיה בשלושת המקומות הראשונים בריצת 60, 600 ו 800 מטר, שני מקומות ראשונים בקפיצה לגובה ואף מקום ראשון בקפיצה למרחק! גאווה גדולה עבור כולנו. נבחרת כדור רשת מתאמנת רבות וכולנו תקווה ואמונה בהצלחתה בעתיד. קצרה היריעה מלהכיל את כל העשייה הפדגוגית והחברתית – ערכית שאנו מקיימים בין ומחוץ לכולי ביה"ס. הצוות החינוכי שוקד על מלאכתו ושואף לעשות את המיטב על מנת לקדם את תלמידינו כל אחד ואחת ע"פ יכולתו/ה. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכת החינוך המשמעותית והמורכבת בשרת: סגן המנהלת וצוות הניהול כולו, רכזי השכבות, יועצות, צוותי החינוך, פסיכולוגית ביה"ס, צוות השילוב, המת"לית, רכזת המוגנות, צוות המנהלה, הניקיון והמאבטחים. לכם, ההורים, אני מודה על שיתוף הפעולה והאמון שאתם נותנים בנו. אני מאחלת לכולנו מחצית שניה טובה ומוצלחת. שלכם, רימונה בנדיבה – מנהלת ביה"ס